czwartek, 18 czerwca 2015

"Niezłomni"


Dziś na blogu ostatnia część bestsellerowej serii "Wybrani" stworzonej przez C.J. Daugherty. Poprzednie tomy "Wybrani, "Dziedzictwo", "Zagrożeni" i "Zbuntowani" zawojowały serca polskich (i nie tylko) czytelników. Sama autorka przyjechała do naszego kraju i odwiedziła aż dwa polskie miasta by spotkać się z fanami serii. Sam mam zdjęcie z autorką oraz jej autograf, ale z powodu mojego niefortunnego wyglądu na zdjęciu, postanawiam dodać tylko zdjęcie sygnowanych "Wybranych".  ;-)

Niezłomni"Niezłomni" kontynuują przygody Allie i jej przyjaciół. Po ostatnich wydarzeniach w Londynie, gdzie bezwzględny Nathaniel spotkał się z nią i jej babcią, a negocjacje zamieniają się w serię dramatycznych wydarzeń, Allie udaje się uciec. Ale tylko Allie.
Uczniowie osłabionej Akademii Cimmeria podupadają na duchu, uświadamiają sobie, że być może za niedługo ich nauka w tej elitarnej szkole może się skończyć. Allie nie może przestać myśleć o porwanym Carterze. Jedynym wyjściem z sytuacji jest walka z Nathanielem. Bohaterka wraz z Isabelle, dyrektorką Akademii rozpoczynają przygotowania do starcia z pasierbem Lucindy. Nathaniel nie daje łatwo za wygraną. Allie rozpacza po utracie Cartera, postanawia zakasać rękawy - nie może siedzieć bezczynnie. Jednak na głowę spadają jej jeszcze inne problemy, takie jak pogrzeb czy spotkanie z Sylvainem. Czy młody francuz znów zamiesza w życiu Allie? Czy Nathaniel zaatakuje osłabioną już Cimmerię, czy da za wygraną?
C.J. Daugherty po raz kolejny pokazuje, że potrafi czytelnika zaskakiwać i nie dawać mu zasnąć przez swoją powieść. Są dwa typy książek: takie, które można czytać przez kilka dni, tygodni lub takie, które przeczyta się w jeden wieczór. Tak było z "Niezłomnymi". Na książkę czekałem z wielkim napięciem. Kiedy już przyszła, wrzuciłem na półkę wszystkie książki [czyt. wydania recenzenckie, które trzeba czytać w trybie natychmiastowym]*, zaszyłem się w łóżku z kubkiem herbaty i czytałem... czytałem i przeczytałem. Jak się okazało czytałem tak 6h i kac książkowy zaczął się od godziny 01:00.
W tej części serii, która jest już ostatnia, autorka nie skupiła się na opisy bohaterów, tych głównych poznaliśmy bardzo dobrze w poprzednich częściach. Zamiast tego, w książce możemy znaleźć bardzo dobrze przedstawione relacje pomiędzy bohaterami: brat-siostra, kochanek-kochanka.
Allie przestała już zachowywać się jak mała, zagubiona dziewczynka. W tej części stała się kobietą. Miała własne zdanie i (prawie zawsze) zastanawiała się nad podejmowanymi decyzjami. Christi (po tak naprawdę ma na imię autorka) stworzyła cudowną serię, którą uwielbiają nie tylko nastolatkowie w wielu krajach, ale także dorośli. 
Każdy kto spotka się z tą pisarką sam potwierdzi, że emanuje od niej niesamowite ciepło. W tym cieple widać, że kocha to co robi i bardzo szanuje swoich czytelników. Często mówiła, że Polscy fani to najlepsi fani  jakich miała. Oczywiście, możemy przyjąć, że mówi tak w każdym z odwiedzanych krajów. Ale to co znajdziemy w końcowym rozdziale.... ach! Nie będę opowiadał, bo wyjdzie na to, że Patryk z Moje Bestsellery spojleruje w swoich recenzjach. Lepiej sami przeczytajcie w książce. Dodam tylko, że właśnie te sceny wpłynęły na ostateczną ilość gwiazdek dla "Niezłomnych" na GoodReads.
Zdjęcie po 18 Targach w Krakowie







Okładka (jak dla mnie) wypadła dobrze. Wielu fanom nie spodobał się, jednak problem ze zmianą okładki jest taki, że: 1) modele na okładce pochodzą z Polski, więc okropną stratą byłoby, kolejny raz płacić modelom za ponowną sesję zdjęciową; 2) okładka była już zapewne zatwierdzona przed oficjalną publikacją i nie było możliwości zmiany. Oczywiście to tylko takie gadanie blogera, powody mogły być inne. Warto dodać, że tytuł mogli wymyślić sami fani. Nie powinniśmy mieć nikomu za złe, że Wyd. Otwarte nie zmieniło okładki z powodu niezadowolenia fanów. Okładka ta podoba mi się bardziej, niż okładka "Zbuntowanych".
Każdemu bardzo serdecznie polecam serię "Wybrani" jak i "Niezłomnych". Pamiętajcie jednak, jeśli chcecie przespać noc: nie czytajcie! Macie kłopoty z sennością? Proszę bardzo. :)
PS1. Miałem tu jeszcze wstawić cytat, ale książką powędrowała już do innej osoby która bardzo chciała ją przeczytać.
PS2. Osobo, która masz moją książkę - wiem że to czytałaś, daj znać jak Ci się podoba (nie śmiej się teraz ! :D).

Tytuł: „Niezłomni”

Seria: Wybrani

Autor: C.J. Daugherty

Tłumacz: Mateusz Borowski

Wydawca: Wydawnictwo Otwarte (MoonDrive)

Rok wydania: 2015

Liczba stron:ok. 400

ISBN:
978-83-7515-361-3
 

Liczba gwiazdek przyznanych w GR: ★★★★*
*Klasyfikacja w aplikacji GoodReads  to od jednej do pięciu gwiazdek.


* Jeśli przez bardzo długi czas nie będziecie otrzymywać ode mnie wiadomości (czy to na fb.com/MojeBestsellery, czy tutaj), oznacza to, że wydawcy zabili mnie za opóźnione recenzje. :-D

1 komentarze:

Kasia Jaremek

Kocham tą sagę ;3 Razem z koleżankami nagrałam film konkursowy na podstawie tej sagi. Pomóż nam wygrać wizytę C.J. Daugherty i oddaj swój głos na nas. https://www.facebook.com/Wybrani/app_879816638732677 wejdzie w "głosowanie" drugi film ;) Każdy głos się liczy ;)

Powiedz, co o tym myślisz...