niedziela, 9 sierpnia 2015

"Ogień i Woda"

Dziś na blogu książka "Ogień i woda" autorstwa Victorii Scott. Jest to pierwsza książką tej autorki, którą znajdziemy w księgarniach przełożoną na język polski. Według wydawcy jest to genialny thriller dla młodzieży, powieść poleca też znajoma blogerka, Hasacz, która miała okazję porozmawiać o książce w radiu (klik). Postanowiłem zabrać się za przeczytanie i samemu przekonać się jaka jest ta książka, więc wyciągnąłem ją ze stosika książek recenzenckich niczym klocek z wieży z klocków Jenga. Czy książka naprawdę jest taka dobra?
W powieści "Ogień i Woda" poznajemy historię szesnastoletniej Telli. Dziewczyna ma brata, który jest chory, a lekarze nie potrafią go wyleczyć. Pewnego dnia dziewczyna odkrywa, że w jej pokoju pozostawiono małe pudełko z urządzeniem przypominającym aparat słuchowy. Dziwne urządzenie wydaje się nawet nienaruszone po próbach zniszczenia go, nadal działa i przekazuje Telli informacje. Szesnastolatka zostaje wybrana do udziału w Piekielnym Wyścigu, który może zapewnić lekarstwo na chorobę jej brata. Jak się wkrótce okazuje uczestników jest znacznie więcej i każdy z nich chce zdobyć lek, by uzdrowić kogoś bliskiego. Tella, której życie do niedawna ograniczało się do telewizji, cętkowanych kapci i ukochanego greckiego jedzenia zostaje teraz zesłana na wyścig, który składa się z kilku etapów. Początkowo będzie musiała przetrwać w dżungli, później na pustyni i w górach. Tylko, czy dziewczyna odnajdzie się w tej sytuacji? Do pomocy będzie miała tylko zwierzątko - pandorę KD-8, którą wybrała w początkowym etapie. Pandora powinna bronić, zdobywać jedzenie i zapewnić przetrwanie swojego właściciela. Każda pandora ma unikalne moce, ale Tella jak na razie sądzi, że jej lisek nie potrafi nic innego, niż gonienie za własnym ogonem.
Na swojej drodze spotyka Guya, chłopaka nieprzyjemnego, który ani trochę nie interesuje się dziewczyną. Wkrótce jednak Tella zakochuje się w chłopaku, który jest bardzo tajemniczy i intryguje dziewczynę. Czy w Piekielnym Wyścigu znajdzie się miejsce na miłość? Co gorsze czas ucieka, a spośród wszystkich uczestników lek może wygrać tylko jedna osoba. 
Kurczę, powiem Wam, że książka bardzo mnie zadziwiła. W pozytywnym sensie. Nie spodziewałem się, że tak bardzo pochłonie mnie ta historia, od początku byłem sceptycznie nastawiony, ale książka mi się spodobała. Bardzo lubię takie historie, bardzo dobrą odmianą od wszystkich "podróbek" Igrzysk Śmierci jest w "Ogniu i Woda" fakt, że akcja rozgrywa się w naszych obecnych czasach, nie przenosimy się do Stanów za 1200 lat po 150 wojnach, historia opowiada o zwykłej dziewczynie, a nie bohaterce. Bardzo dobrze, że na okładce książki wydawca nie zamieścił zdania "Lepsze od Igrzysk Śmierci!" czy coś w tym stylu, bo przeważnie okazują się to marne utwory, ale "Ogień i Woda" może faktycznie zasługiwać na miano, że spodoba się fanom Igrzysk. Oczywiście, możemy się czepiać, że jest plagiatem Igrzysk Śmierci, gdyż w książce bohaterką jest szesnastoletnia dziewczyna, walczy o przetrwanie, etc. jednak jest to inna fabuła, inne wątki i książka naprawdę mi się podobała.
Podczas czytania zadawałem sobie pytanie, kto może być tak okrutny i organizować takie wyścigi i po co to robi? Cały czas po plecach przemykał dreszczyk emocji, a w niektórych momentach chciałem nawet krzyczeć "Nie, nie idź tam. Nie!". Oczywiście nie zabrakło momentów, kiedy to płakałem ze śmiechu... lub ze smutku. Powieść przeczytałem bardzo szybko i przyjemnie. Czekam niecierpliwie na kolejny tom!
W Polsce "Ogień i Wodę" znajdziemy w księgarniach dzięki Wydawnictwu IUVI w tłumaczeniu Marzeny Dziewońskiej. Książkę oprawiono w okładkę miękką ze skrzydełkami, dzięki czemu świetnie się czyta i dobrze wygląda! :) Polska wersja okładki bardzo mi się podoba, a jeszcze bardziej podoba mi się wersja oryginalna i trochę mi szkoda, że nie zostawiono amerykańskiej okładki, choć przypomina trochę okładki "Niezgodnej". Dobra, dobra, już się nie czepiam. ;)

W ostatnich słowach: książkę jak najbardziej polecam, jest świetna. Jeśli będziecie się zastanawiać,  którą książkę kupić, weźcie właśnie tą! :)
PS. Przepraszam za jakość tekstu, ale popełniłem go podczas okropnego upału, rozpływając się przed komputerem. Mam nadzieję, że będziecie wyrozumiali. ;)


Za egzemplarze recenzencki dziękuję Wydawnictwu IUVI.

Tytuł: „Ogień i Woda"

Autor: Victoria Scott

Tłumacz: Marzena Dziewońska

Wydawca: Wydawnictwo IUVI

Rok wydania: 2015

Liczba stron: 368


ISBN:
978-83-7966-015-5
 

Liczba gwiazdek przyznanych w GR: ★★★★☆
*Klasyfikacja w aplikacji GoodReads  to od jednej do pięciu gwiazdek.


0 komentarze:

Powiedz, co o tym myślisz...