sobota, 16 stycznia 2016

"Ekspozycja"

Niedawno, zaledwie trzy dni temu, premierę miały dwie książki Remigiusz Mroza - "Przewieszenie" i "Parabellum. Głębia osobliwości.". W związku z tym, że poprzednie powieść tego autora mnie urzekły, postanowiłem nadrobić stracony czas i zabrać się za kolejną książkę - tym razem chodzi o "Ekspozycję" (drugi tom to właśnie wydane 13 stycznia "Przewieszenie"). Seria o Chyłce i Zordonie to thriller prawniczy, a jak Mróz poradził sobie z kryminałem? Było lepiej czy gorzej?


W "Ekspozycji" poznajemy Wiktora Forsta, komisarza w wydziale kryminalnym w Zakopanem. Kiedy pewnego mroźnego poranka zostaje wezwany i stawia się na szczycie Giewontu nie wierzy w to, co widzi. Na znanym wszystkim ogromnym krzyżu powieszono nagiego starca. Sprawca nie pozostawia żadnych śladów, a jedyny jego trop to stara moneta pozostawiona w gardle denata.
Niebawem od śledztwa odsunięty zostaje komisarz, gdyż ktoś wyraźnie nie chce, by złapano mordercę. Forst zaczyna działać na własną rękę wraz z dziennikarką Olgą Szrebską. Podczas trwania śledztwa dochodzi do kolejnych morderstw, a bohaterowie wystawieni zostają na liczne próby. Poszlaka w postaci antycznej monety powoduje, że muszą wrócić do czasów starożytności i w publikacjach na ten temat szukać wskazówek. Jednak czas zdaje się gnać nieubłaganie, a kolejne osoby umierają. Sprawa okazuje się mieć podwójne dno. Przeszłość daje o sobie znać.

Remigiusz Mróz po raz kolejny pokazuje, że potrafi zaskoczyć czytelników. Mnie przynajmniej bardzo zaskoczył, i to nie tylko zakończeniem - za które powinien dostać jakiś wyrok! Mróz znów wykreował świetnych bohaterów, choć nie wolnych od nawyków i niedoskonałości, z którymi aż sami chcemy się zaprzyjaźnić. "Ekspozycja" z intrygą nie do odgadnięcia, sympatycznymi bohaterami i wartką akcją sprawia, że tylko chcemy więcej. Więcej czytać, więcej przeżywać przygód wraz z bohaterami. Wysuwałem wiele własnych podejrzeń co do tego, kto mógłby być zabójcą. Niestety, żadne się nie sprawdziło.

Dużą rolę w książce gra też wiara. Niestety, jak dla mnie, to Mróz za bardzo skupił się na wątku chrześcijaństwa, wprowadzając wiele faktów, przez co miałem już później mętlik w głowie - tak samo jak bohaterowie. Gdyby autor trochę mniej opisał religię, a trochę bardziej skupił się na niektórych aspektach, to książka byłaby naprawdę świetna.  Mimo wszystko bardzo mi się podobało i mam wielką ochotę, by wziąć się za drugą część. Kolejne dzieło Remigiusza Mroza urzekło moje serce. 

"Ekspozycja" wydana została przez Wydawnictwo Filia. Ja niestety mam (póki co) wersję ebook, ale gdy widziałem tę książkę na półce w księgarni, to zdziwiło mnie, że wydanie "Ekspozycji" bardzo podobna jest do książek z serii o Chyłce i Zordonie (Wyd. Czwarta Strona). Jak się domyślacie, okładkę tworzył ten sam grafik. Muszę przyznać, że bardzo ładnie to wygląda.
"Ekspozycja" pozostała przy tradycji - jest grubym tomiszczem i ma aż 480 strona. Cena okładkowa to 36,90zł.

Podsumowując: idźcie do księgarni, kupcie "Ekspozycję" oraz "Przewieszenie" i czytajcie. Nie ma nic lepszego, by spędzić weekend! :)

Za egzemplarz recenzencki w formie ebook dziękuję księgarni Woblink.com 

Tytuł: „Ekspozycja"

Autor: Remigiusz Mróz

Tłumacz: -

Wydawca: Wydawnictwo Filia

Rok wydania: 2015

Liczba stron: 480


ISBN:
978-83-8075-021-0

Liczba gwiazdek przyznanych w GR: ★★★★☆*
*Klasyfikacja w aplikacji GoodReads  to od jednej do pięciu gwiazdek.

0 komentarze:

Powiedz, co o tym myślisz...