środa, 1 czerwca 2016

PATRONACKA: "Habbatum"

W dzień dziecka prezentuję Wam książkę dla młodzieży, "Habbatum", czyli drugą część z serii napisanej przez Augustę Docher.  Muszę przyznać, że pierwsza część serii o Wędrowcach, czyli Eperu, naprawdę mnie zachwyciła. Do tego stopnia, że zostałem patronem medialnym drugiego tomu przygód o Annie i Leo Blacku. Co więc mogę powiedzieć na temat tej części?


Życie prywatne gwiazdy filmowej, choć mogłoby wydawać się idylliczne, to tak naprawdę często jest totalną klęską. No, chyba że artysta ma koło siebie dobrą duszę, z którą chce dzielić życie. Leo właśnie swoją powierniczkę serca utracił. Nie wie, gdzie znajduje się jego ukochana i czy nic jej nie grozi. Szybko się przekonuje, że zmory przeszłości znów dają o sobie znać. Leo musi walczyć, by uratować ukochaną.
Tymczasem Anna budzi się w sterylnym, nowoczesnym pomieszczeniu. Widać, że jej porywacze nie oszczędzali na wyposażeniu jej celi. Nie wie jednak gdzie jest. Nie znajduje żadnych wskazówek, które umożliwiłyby jej zlokalizowanie miejsca, w którym przebywa. Zastanawia się, czego plemię Habbatum od niej chcą, szybko jednak może się przekonać, że nie będzie to z pewnością nic dobrego. Tymczasem na jej drodze staje tajemniczy, ale bardzo przystojny Brian.
Czy Blackowi uda się odbić ukochaną z rąk oprawców? Czy wśród zdrajców znajdą się sprzymierzeńcy? Jaką rolę w tym wszystkim odgrywa Brian? 

Opasłe tomiszcza często kojarzą nam się z akcją, która jest nudna niczym flaki z olejem. "Habbatum" stanowi doskonały przykład, by obalić ten stereotyp. Wydaje się, że 560 stron to masakryczna ilość, jednak ta książka, tak samo jak jej starsza siostra, tak strasznie wciąga, że nie wiecie nawet, kiedy dotrzecie do ostatniej strony. Mogę udowodnić Wam to na moim przykładzie: zacząłem czytać w sobotę lub niedzielę, a finiszowałem we wtorkowy poranek. Augusta Docher po raz kolejny napisała książkę, która zaskakuje niezwykle interesująca fabułą i wartką akcją, ale także kipi w niej od ukrytych przekazów i miłości. Jeśli myślicie, że młodzieżówka nie może wbić w fotel, to jesteście w wielkim błędzie. Gdybyście podglądali mnie podczas czytania, to z pewnością zauważylibyście jak czasem śmieję się sam do książki, a czasem mam otwartą buzię ze zdziwienia. To bardzo dobrze pokazuje, co ta powieść potrafi zrobić z czytelnikiem. Warto też dodać, że nie jest to ckliwa historyjka dla nastolatek. Bohaterowie z pierwszego zdarzenia zmierzają się z problemami, z którymi borykać może się każdy. Bo jeśli usunąć tę fantastyczną nakładkę, zrobić z Leo Blacka szarego człowieka, a nie gwiazdę kina, to każdy może w ich zachowaniu znaleźć cząstkę siebie, swoich trosk i zmartwień. Bo czy nie każdy z nas miał w swoim życiu taki moment, że nie wiedział komu zaufać: sercu czy rozumowi? Czy nie mieliście kiedyś uczucia, że straciliście coś, co już nigdy nie wróci? 

Tak jak wspominałem, "Habbatum" to druga część cyklu o Wędrowcach. Choć dopiero skończyłem czytać ten tom, to już nie potrafię doczekać się następnego. Tak samo jak "Eperu", ta powieść także wydana została przez Wydawnictwo BIS. Wydawnictwo bardzo postarało się oto, by na nasze półki wyszły jak najlepiej wydane i zredagowane egzemplarze. Okładką, tak jak przy innych książkach autorki, zajęła się Dorothea Bylica. Tym razem jednak na okładkach znalazło się także i logo mojego bloga. Niezmiernie się z tego cieszę, ale mój patronat przynosi także korzyści dla Was. Oprócz mojego egzemplarze, dostarczono mi też kilka przeznaczonych na konkursy. Tak więc tylko zapytam: czy byłby ktoś zainteresowany? :) Może niedługo uda się coś zorganizować. Wypatrujcie więc okazji na Facebooku lub na blogu. 

Ostatecznie: jak dla mnie, to było niesamowicie. Mam nadzieję, że jeśli nie byliście przekonani co do lektury książek o Annie Wilk i Leo Blacku, to teraz ostatecznie Was przekonałem. Może któraś z części serii znajduje się nawet w Waszej bibliotece? A jeśli nie, to w niesamowitej cenie i ze świetnymi gadżetami kupicie wszystkie książki autorki na DobraRada.com.pl. :) 

Za egzemplarz patronacki dziękuję Auguście Docher i Wydawnictwu BIS. 

Tytuł: "Habbatum. Wędrowcy"

Autor: Augusta Docher


Tłumacz:--
 
Wydawca: Wydawnictwo BIS

Rok wydania: 2016

Liczba stron: 560 [2]


ISBN: 978-83-7551-481-0


Liczba gwiazdek przyznanych w GR: ★★★★★*
*Klasyfikacja w aplikacji GoodReads  to od jednej do pięciu gwiazdek.

1 komentarze:

posredniczkaa

Zgadzam się z Tobą!! "Habbatum" jest naprawdę warta przeczytania :)

Powiedz, co o tym myślisz...