Recenzja książki „Etykieta biznesu”, czyli mentorka Irena dla każdego

Kiedy i w jaki sposób rozdać swoje wizytówki? Jak dopasować strój do biznesowej kolacji? Jak odpowiednio zachować się przy stole? Na te i wiele innych pytań część z nas od lat zdaje się poszukiwać odpowiedzi. Wielu z nas chce zachowywać się elegancko – nie tylko w sferze towarzyskiej, ale również w kontekście etykiety biznesu. We wznowionej  tego roku publikacji „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji” Ireny Kamińskiej-Radomskiej, przedstawione zostają najważniejsze zagadnienia związane z kulturą i etykietą w biznesie.

W najnowszej publikacji Wydawnictwa Studia Emka Irena Kamińska-Radomska, ekspertka w zakresie protokołu dyplomatycznego i etykiety oraz mentorka w programie stacji TVN „Projekt Lady”, odpowiada na najważniejsze zagadnienia związane z zasadami dobrych manier i kultury biznesu. 

Na nieco ponad 200 stronach zaprezentowano materiał obejmujący prezentację i komunikację personalną, zasady precedencji oraz kreowania wizerunku w biznesie. W publikacji autorka przedstawia praktyczne wskazówki – od ogólnych zasad związanych z dobrymi manierami, po wskazówki związane z doborem i sposobem ubioru dodatków do odzieży (np. podrozdział poświęcony… prawidłowemu wiązaniu krawata), aż po przedstawienie pomysłów na usadzenie gości w czasie uroczystego przyjęcia, szkolenia czy zebrania.


Etykieta biznesu książka

W swojej publikacji autorka prezentuje najważniejsza zasady związane etykietą biznesu. Chociaż na pierwszy rzut oka książka nieszczególnie zachwyca, to jej treść może zaskoczyć – na szczęście bardzo pozytywnie. 

Pomimo tego, że książka znanej telewizyjnej mentorki nie jest zbyt obszerna, to jednak autorce udało się zawrzeć wiele praktycznych informacji i wskazówek związanych z tym, jak odnaleźć się w biznesowych tarapatach. 

Swoje rady autorka obudowuje w wartościowe przykłady, które pomagają w zapamiętaniu zaleceń prezentowanych w książce. Bezcenne okazują się także anegdoty z prywatnego życia dr Kamińskiej-Radomskiej – dzięki dorzuceniu zabawnych dygresji czytelnik nie odczuwa znużenia czy przytłoczenia. 

Zwięzłość, chociaż czasem może być plusem publikacji (w każdej chwili możemy do niej sięgnąć i odnaleźć interesujące nas wątki), może być też powodem edukacyjnego niedosytu. Część z zagadnień – moim zdaniem – zostały omówione nieco zbyt pobieżnie. Czytelnik chcący dowiedzieć się więcej, będzie zmuszony do poszukiwań dodatkowych informacji w sieci lub innych publikacjach.  

Irena Kamińska-Radomska nie stara się udawać coucha – zamiast tego pokazuje się  jako profesjonalistka w sprawach dyplomacji. Trenerka „Projektu Lady” doskonale zdaje sobie sprawę, że nauczenie się dobrych manier przychodzi z czasem i praktyką, a jej publikacja ma stanowić jedynie podporę dla realizacji samodoskonalenia w zakresie etykiety. 

Pomimo „biznesu” w tytule, warto wiedzieć, że znaczna część książki może przydać się  w codziennym życiu właściwie każdemu. Chociaż faktycznie w przypadku tej publikacji ekspertka skupia się zwłaszcza na etykiecie w biznesie, to jednak w uzasadnionych przypadkach nie pomija ona również i etykiety towarzyskiej. „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji” nie jest książką skierowaną jedynie do „rekinów biznesu”, ale właściwie do każdego, kto w ramach pracy staje się uczestnikiem społecznej komunikacji. 

„Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji” na rynku pierwszy raz ukazała się kilkanaście lat temu. Teraz publikacja ukazała się ponownie – w nowym, zaktualizowanym wydaniu. Publikacja napisana jest w sprawny, posiada wiele ilustracji ułatwiających przyswojenie podawanych informacji. Każdy, kto zaczyna swoją przygodę z nauką etykiety, może poprosić o właśnie tę książkę w ramach gwiazdkowego prezentu. 

Nowszewpisy Starszewpisy Strona główna